W czym może pomóc operator logistyczny w Warszawie?

logistyka dla ecommerce

Profesjonalny operator logistyczny w Warszawie poprzez outsourcing usług związanych z zarządzaniem gospodarką magazynową to coraz większa pomoc przedsiębiorcy wchodzącemu do sprzedaży online lub pragnącemu przetrwać kryzys inflacyjny, kryzys stałych kosztów, w tym kosztów pracy. Fulfilment to jedna z najciekawszych propozycji występująca w branży outsourcingu logistycznego. Na czym polega, w jaki sposób może przełożyć się realnie na zyski sklepu internetowego, czy to dobry model współpracy i jak pod tym kątem wygląda polski rynek? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek umożliwiających wytypowanie możliwie najlepszego partnera do współpracy.

Fulfilment w Warszawie – jak przekłada się na konkurencyjność biznesu internetowego?

Większość sklepów internetowych musi zaspokoić potrzeby szybkiej wysyłki produktów do klienta, a to coraz bardziej problematyczne ze względu na rosnące koszty w praktycznie każdej branży, a szczególnie koszty pracowników wyspecjalizowanych w prowadzeniu gospodarki magazynowej. Musisz też zaprojektować procedury przyjmowania, magazynowania, kontaktu z kurierami i innymi pośrednikami wysyłkowymi. Firma konfekcyjna okazuje się znacznie lepszym rozwiązaniem, ponieważ to ona bierze pełną odpowiedzialność za przyjmowanie produktów, za magazynowanie, kompletowanie zamówienia, pakowanie i wysyłkę. Dzisiaj zarządzanie gospodarką magazynową występuje w formacie outsourcingu i to mocno opłacalnego pod kątem wydajności. Centrum dystrybucyjne w Warszawie komunikuje się z Twoimi klientami, dba o obniżenie skali reklamacji, udostępnia jakościowe materiały reklamowe na targi branżowe, dysponuje kontaktami do kurierów, które często okazują się tańsze w porównaniu do samodzielnego planowania takiego kontaktu ze względu na efekt skali. W centrum dystrybucji pojawia się też opcja zmiany powierzchni magazynowej w zależności od potrzeb działalności gospodarczej. Wraz z rozwojem centrum dystrybucyjne jest w stanie obsłużyć więcej zamówień. Wszystko zależy od negocjacji.

Dlaczego kompleksowa obsługa logistyczna okazuje się opłacalna dla biznesu online?

Kompleksowa obsługa logistyczna (https://oexfulfilio.com/logistyka-dla-ecommerce/) zakłada oczywiście raportowanie najważniejszych spraw dla biznesu online, czyli liczby zwrotów, wielkości sprzedaży. Ty koncentrujesz się wyłącznie na zdobywaniu nowych kontaktów z klientami, nowych zamówień, a operator logistyczny robi resztę. Taka specjalizacja okazuje się zbawienna z perspektywy wypracowania zysku dla dopiero początkujących sklepów internetowych, ale też nieco większych marek, które dotychczas korzystały tylko ze standardowych technologii zarządzania gospodarką magazynową.

Czy warto zainwestować w outsourcing usług logistycznych?

Profesjonalny outsourcing logistyczny u dobrego operatora okazuje się mocno elastyczny, nawet w zależności od zmiany sezonu. Niektóre centra dystrybucyjne po zwrocie produktu zajmują się nawet jego utylizacją lub odświeżeniem i ponownym wystawieniem w imieniu klienta. A to już naprawdę okazja do maksymalizacji zysku z prowadzonej działalności gospodarczej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *