Promocja w serwisie streamingowym i poza nim – na czym polega?

promocja w Spotify

Jako społeczeństwo ogrom czasu spędzamy w wirtualnej rzeczywistości, dlatego nie dziwi, że i tam szukamy rozrywki. Słuchanie muzyki w serwisach strumieniowych jest już powszechnym zjawiskiem, a ten trend starają się wykorzystać twórcy, którzy chcą dać się poznać szerszej grupie odbiorców. I aby tego dokonać, muszą wiedzieć, jak skutecznie promować się w sieci. Jak wygląda promocja na platformach streamingowych?

Przestrzeń dla znanych i tych początkujących – kilka słów o Spotify

Spotify należy do najbardziej popularnych serwisów streamingowych. Podobnie jak Tidal, Apple Music, Deeze oraz YouTube Music cieszy się uznaniem użytkowników, którzy cenią łatwy dostęp do rozmaitych treści. Biblioteka utworów serwisu zachwyca różnorodnością, umożliwiając obcowanie z wieloma gatunkami.

Istnieje wersja bezpłatna, dla której alternatywą jest płatna subskrypcja – wolna od reklam i gwarantująca dostęp do treści także w trybie offline. Zachęt dla użytkowników zatem nie brakuje, zaś dla artystów zachętą jest szansa na zyskanie rozgłosu i zaprezentowanie własnej twórczości osobom spoza kręgu dotychczasowych słuchaczy. Początkujący artyści powinni jednak najpierw dowiedzieć się, jak wygląda promocja w Spotify, by móc ze swojej działalności czerpać korzyści.

Playlisty i rozpowszechnianie linków podstawą aktywności marketingowej w serwisie

Twórcom zależy, by dostać się na playlisty kreowane przez edytorów. I jest to zrozumiałe, ponieważ promowanie muzyki za pośrednictwem playlist stanowi ważny impuls do wzrostu popularności. W Spotify każdego dnia publikowane są tysiące utworów, więc ciężko wyróżnić się w takim tłumie. Warto więc nawiązać współpracę z agregatorem muzyki, który zajmie się promocją i dostarczaniem contentu do platform streamingowych.

Rekomendacje, zwane pitchingiem, są dla artysty ogromną szansą. Jeśli prezentacja twórcy spodoba się edytorom, wówczas z dużym prawdopodobieństwem utwór trafi na listę, a twórca zwiększy zasięgi i dotrze z przekazem do użytkowników, którzy wcześniej z jego działalnością nie mieli styczności. Spotify promować będzie artystę, licząc jednak na wzajemność.

Dla utrzymania pozytywnych relacji z serwisem należy udostępniać linki do platform na swoich profilach w mediach społecznościowych, zachęcając obserwujących do korzystania z serwisu i wierząc, że zostaną tam oni stałymi bywalcami. Artysta, angażując się w autopromocję na zewnątrz serwisu i ściągając nowych użytkowników na platformę, pokazuje, że docenia otrzymane wsparcie. I zarazem wyraźnie sygnalizuje, że warto nadal promować jego działalność w obrębie serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *