Pytanie zadane w tytule jest bardzo trudne. Ostatnie zawirowania rynkowe sprawiły, że spora ilość sklepów skupionych wokół branży stomatologicznej musiała odejść z rynku. Mimo to część z nich przetrwała trudne czasy, by z biegiem kolejnych miesięcy odpracowywać straty. Jaki jest ich przepis na sukces? Czy sklep akcesoria stomatologiczne jest wyłącznie przeznaczony „do pożarcia” przez trudną sytuację gospodarczą?
Dobry związek to podstawa sukcesu
W handlu jak w małżeństwie – trzeba postawić na dobrego wspólnika. Najlepiej, jeśli ów kontrahent jest dużym graczem rynkowym, który potrzebuje dużo sprzętu. Jeśli sklep dentystyczny Warszawa podejmie współpracę z takim podmiotem, to istnieje duża szansa, że utrzyma się on na rynku mimo wszechobecnych trudności. Oczywiście należy pamiętać o konieczności dywersyfikacji źródeł dochodów. Warto jednak „uczepić się” kogoś, kto ma potencjał do tego, by przetrwać kryzys.
Innowacyjne dostawy
Samo partnerstwo gospodarcze to nie wszystko. Istotne jest również to, aby wprowadzić do swej oferty zmiany, które pozwolą prześcignąć konkurencję. Wbrew pozorom jest ich całkiem dużo. Można np. zrewolucjonizować kwestię dostaw, przyspieszyć je, a także zoptymalizować pod kątem wybranego klienta. Można też spróbować ułatwić dystrybucję artykułów, których w danym momencie jest niewiele. Właściciel sklepu może też postawić na bardziej radykalne rozwiązania. Kto wie, może inna hurtownia stomatologiczna zapewni lepsze warunki dostaw? Coraz więcej firm oferuje też innowacyjne metody dostaw, które – zwłaszcza w obrębie jednego miasta – trwają zaledwie kilka godzin. Jednym słowem, trzeba stawiać na pomysły, które pozwolą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i stać się bardziej konkurencyjnym w odniesieniu do innych sklepów.
Reasumując, sklep sprzęt stomatologiczny nie jest w dzisiejszych czasach skazany na porażkę. Trzeba też pamiętać, że wiele takich podmiotów działa również na rzecz zwykłych osób, które szukają profesjonalnego doradztwa w kwestii wyboru właściwej szczoteczki, pasty do zębów itd.